Графік роботи
Пн - Пт з 9:00 - 18:00
Тури
Статті

Звіт про похід «Вулкани Каппадокії. Сходження на Хасан та Ерджіяс»

З клубом «Похід в гори» я подорожую вдруге, тому в певному рівні якості була впевнена, більше мене турбувала власна підготовка. Крім того, дуже хотілося поєднати Каппадокію ще з чимось, і саме тут я знайшла дуже цікавий варіант із сходженнями. Але про все по порядку.

Путешествие складається як би з трьох блоків:

• Каппадокія;
  • подорож на машині по центральній Туреччині;
  • сходження.

Ще з дому я замовила трансфер з аеропорту Кайсері в Гьореме в першому ж місці, яке потрапило в Гуглі, за 10 доларів. Це дуже зручно, мене зустріли з табличкою і привезли прямо під готель. Готель я теж замовляла з Києва, в принципі, можна брати будь-який. Селище досить маленьке, все в пішій доступності. Вранці ми зустрілися на вокзалі групою.

Враження від трекінгу в Каппадокії

Каппадокія просто чарівна. Це неземні пейзажі. Два дні ми ходили пішки по ближніх долинах, а на третій виїхали на машині. Передати враження неможливо. Сюди ТРЕБА їхати.

Окремо у враженнях стоять повітряні кулі. У цьому сумному році в Каппадокію не приїхали китайці, тому ціни на польоти впали, до нашої радості. Ми полетіли на другий ранок. Політ викликає відчуття «тихого, споглядального щастя». Наступні два ранки я ходила дивитися, як кулі злітають. Якби були ще можливості, пішла б ще. Просто заворожує.

У Каппадокії група дуже велика: у ній люди, які приїхали просто в Каппадокію, в Каппадокію після Лікійки, в Каппадокію зі сходженням тільки на Ерджіяс, ну і ми. Поділ був, але не яскраво виражений. А ось на четвертий день ми вирушили тільки своєю групою – 8 осіб (паралельно йшла ще одна група з 6 осіб з таким самим маршрутом, як у нас – ми перетиналися на ночівлях і сходженнях).

Тут треба сказати про гіда Мішу. Він дуже професійний. Ще в Каппадокії було помітно, як уважно він придивляється до екіпіровки, зокрема до взуття, до фізичного стану учасників. Прислухається до наших побажань. Міша домовився за дуже привабливу ціну на польоти. Все було прекрасно організовано. Вів машину обережно (я сиділа на передньому сидінні і оцінила це). Його робота вище всяких похвал. У паралельній машині їхала Марія, яка займалася приготуванням їжі для двох груп – мегасмачно.

Якщо перша частина подорожі – Каппадокія більш-менш однакова у всіх клубів, то друга частина – авторська програма Міші. Їхати на машині доволі багато, але воно того варте. Ми подивилися найцікавіші водоспади Капузбаши, де вода хльостає з середини скелі, ночували в кратері вулкана, а вранці зустрічали світанок на його вершині, подивилися солоне озеро Туз і навіть майже скупалися в солоних калюжах, бродили навколо солоного, як море, озера в кратері вулкана, дивилися справжніх фламінго в природному середовищі існування. Це зовсім відрізняється від узбережжя Туреччини. На обід заїжджали в не туристичні турецькі міста, дуже пізнавально.

Звіт про сходження на Хасан

І ось найголовніша (для мене) частина – сходження.

Хасандаг технічно нескладний. Є трохи сипухи. Сходження спокійне, приємне. Була чудова погода, навколо краса. Чисте задоволення. Важкувато далися останні 150 м, але потім я акліматизувалася і все було чудово. На вершині провели більше години, перекусили, позасмагали. А назад по сипухе поїхали, як на лижах. Непередаване відчуття – кайф. За програмою ми мали після сходження поїхати ночувати на озеро Туз, але не всі швидко спустилися, тому вирішили залишитися ночувати під Хасаном (там вид на Аксарай, вночі краса), а милий Міша привіз нам пива. Щастя є!

Підйом на Ерджіяс

Ерджіяс – це зовсім інша історія. У програмі сказано, що треба буде піднятися з рюкзаками 4 км до ночівлі (до цього рюкзаки ми взагалі не носили), і загалом ясно, що це буде різко вгору, але хто ж про це думає. Нам пощастило, працювала гондола, тому десь 1/3 шляху ми проїхали, решту далося не дуже. Рюкзак я полінувалася нормально спакувати, воду прив’язала зверху, навіс не компенсувала. Іти начебто недалеко, але стрімко темніло, рюкзак хитався. Дійшла вже «на дотик», бо ліхтар теж полінувалася дістати. Але, коли темніло, Ерджіяс дуже красиво виступав на тлі неба.

Вітер на стоянці був такий сильний, що довелося класти в намет каміння, щоб його не знесло (я подумки надсилала подяку гідові Колі в Сванетії, який змусив прив’язати штормові відтяжки до намету). Якщо дуже смачні сублимати, воду кип’ятили в джетбойлі, що дуже зручно.

Вранці вирушили на сходження. Перші 2/3 просто пробігли. Краса, світанок, впевнена стежка, чудова погода. А потім була ділянка з сипухою над урвищем, адреналін забезпечений. Якісь чорненькі енгрі бердси кидали в нас каміння з обриву. Потім почалася ділянка різко вгору з незакріпленими каміннями. Йдеш і завмираєш, коли хтось зверху кричить: «Камінь!». Ось тут і підтягуватися на руках доводилося. Коли пройшли ці ділянки, то просто видихнули. І приємний підйом до найкрасивішої вершини. Поїли і пішли назад. Теж доволі напружено, але пташки вже не стріляли камінням. Коли дійшли до стежки, всі видихнули ще раз і вже з явним задоволенням почали спуск.

Сходження неперевершені, краса заворожує, висота п’янить!

Кайсері

Наприкінці ночували в Кайсері, де, як не дивно, майже ніхто не розуміє англійської, але дуже смачно годують у рибних ресторанах у центрі, якщо зможеш пояснити, що ти хочеш. Цікавий базар.

У спогадах Каппадокія окремо, а друга частина — як єдина щаслива мить!

У нас була чудова група, і не менш чудова група йшла паралельно.

У мене залишилися виключно позитивні враження, відчуття світла і простору!